sabato 22 novembre 2014

Jurnal de vacanta- Grecia/ Creta #3

Azi va voi vorbi despre plajele din Creta. Asa cum va spuneam in postul  trecut dedicat vacantei din Creta (aici), cand am hotarat sa mergem pe aceasta insula, nu aveam mari asteptari legate la plaje. M-am uitat la ceva fotografii pe net, dar sincer imi imaginam ca sunt cam photoshopate... La fata locului insa am ramas cu gura cascata... Am gasit nenumarate plaje, cu apa curata si cristalina, turcoaz si plaje cu nisip. Cele mai faimoase plaje din Creta sunt Elafonissi si Balos.

Elafonissi Beach

Plaja Elafonissi este situata in sud vestul insulei Creta. Se ajunge pe strada normala de munte, asfaltata si are o parcare enorma. Noi nu am platit parcare, dar am fost in mijlocul lunii octombrie, probabil vara se plateste parcarea... din cate am auzit vara este nebunie, om pe om pe aceste plaje frumoase, deci sigur nu este un lucru care m-ar incanta. In octombrie, totul era linistit, noi am fost duminica si erau destul de multi localnici, dar putina lume, nimic exagerat. Pe aceasta plaja se gaseste nisip roz. Plaja este rezerva naturala protejata si are un aspect tropical, in nici un caz mediteranean. Culoarea apei este turcoaz, la fel ca in Caraibe sau Maldive.











Balos Beach

Balos include o plaja si o laguna cu ape cristaline. Plaja se afla in punctul cel mai nord-vestic al Cretei, la Capul Gramvoussa. Aici se ajunge cu masina sau cu barca. Drumul cu masina este destul de dificil, sunt vreo 7 km de strada neasfaltata. Noi am mers cu masina (inchiriata), este plin de capre drumul si atentie, daca mergeti in Creta cu masina personala este de preferat sa luati barca, pentru ca drumul este chiar foarte greu si in parcare, foarte des caprele sar pe masini si riscati sa va gasiti toata caroseria distrusa.  Balos se afla langa orasul Kastelli si din port puteti lua barca care va lasa direct in laguna.
Daca veniti cu masina, odata ajunsi in parcarea de la Balos mai este de mers pe jos un km jumatate. De aici se pot inchiria magari pentru cei lenesi...mie imi plac asa mult magarii ca nu as reusi sa ma urc in spinarea unuia, mi-ar parea rau de el. Peisajul de care am avut parte mergand cu masina si apoi pe jos, este net superior peisajului vazut daca se ajunge cu barca... De deasupra se vede frumos toata laguna, din barca evident nu poti avea o panorama asa.



















Preveli Beach

Plaja Preveli, cunoscut ca si " Palm Beach ", se afla in imediata apropiere a Manastirii Preveli. In acest golf, raul Preveli se varsa in mare si de-a luangul raului se poate admira o poiana plina de palmieri.
Se ajunge destul de usor la aceasta plaja, din Plakias se ia drumul spre manastire si mai apoi se ajunge o parcare destul de incapatoare, cu plata, 2.5€ pe zi din cate imi amintesc. De la parcare se coboara cateva sute de trepte din piatra pana la nivelul marii. Pe drum, peisajul este foarte frumos si se pot face nenumarate fotografii. 






Mai multe plaje frumoase se gasesc si in parte de sud a insulei, in zona Chora Sfakion - Sweet water beach, Loutro sau Agia Roumeli... noi din pacate nu le-am vazut pe toate, ne-am oprit pe o mica plaja cu foarte putina lume, fara nisip, era numai cu piatra...ne-am oprit doar pentru o baie :)
Sper sa revenim in Creta pe viitor si sa vizitam si partea central estica, cu siguranta si acolo este plin de peisaje, plaje si orase frumoase.




7 commenti:

Sola ante el espejo ha detto...

Adoro Grecia e tu bellissima in bikini! Un bacio.
http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

Selvaggia Capizzi ha detto...

ok voglio andare a creta subito!
Don't Call Me Fashion Blogger
Facebook
Bloglovin'

Elisa Zanetti ha detto...

prima o poi ci devo andare in Grecia!

Nameless Fashion Blog

Unknown ha detto...

Che foto stupende!!


SHOPPING ONLINE: 10 TIPS on lb-lc fashion blog
WIN a CAPE COAT HERE

Alexandra ha detto...

Doamne, ce poze superbe!

Ela ha detto...

Grecia...Voi ajunge,trebuie!Mi-am propus sa ajung acolo neaparat!


Chiar ca este apa cristalina!Impresionant!

Te pup!

Unknown ha detto...

Dacă sunteți în căutarea pentru plaje de nisip, viata insula nealterate sau istoria și cultura apoi insula Thassos - una dintre cele mai frumoase insule din Grecia - ar trebui să fie pe lista ta !!!
Vizitati pentru mai multe: http://www.thassos-agenda.com/

If you're looking for sandy beaches, unspoiled island life or history and culture then Thassos island - one of the most beautiful islands in Greece – should be on your list !!!
Visit for more http://www.thassos-agenda.com/