martedì 24 marzo 2015

Jurnal de vacanta Malaezia - Kuala Lumpur

Azi revin cu ceva fotografii si povestiri. Asadar, deja de prin octombrie, dupa vacanta din Grecia, gandul imi era la gasirea unei noi locatii pentru o viitoare vacanta in martie. Am inceput cautarile, oferte, promotii, pana la urma ne-am hotarat sa mergem in Malaezia. Am gasit oferte la biletele de avion, pe care le-am achizitionat direct online de la Emirates, zbor Milano Malpensa - Kuala Lumpur cu escala in Dubai. Din fericire escala era scurta, doar de vreo 2ore...la un zbor asa lung, sa mai ai si o escala lunga, te omoara. Asadar in noiembrie aveam biletele de avion si atat. Si nici ca m-am mai ocupat sa rezerv mare lucru.

Pentru cei interesati, se gasesc tot timpul promo la bilete la Emirates, Qatar, Etihad sau Oman, in general arabii fac preturi ok in comparatie cu altii...eu m-am uitat si la Malaysia airlines sa vad preturile, ma asteptam ca dupa incidentele de anul trecut sa aiba preturi mai economice, dar am ramas surprinsa sa vad preturi mult mai mari decat la arabi.

Initial hotarasem sa mergem in Kuala Lumpur(capitala) pentru 3 zile si apoi sa mergem pe o insula. Malaezia are nenumarate insule foarte frumoase, ne hotaraseram la Pulau Perhentian, dar mai apoi am schimbat itinerariul si am zis ca facem Kuala Lumpur si Singapore. In fine, noi aveam plecarea pe 5 martie si pe data de 2 martie inca nu rezervazem nici o camera, nici un hotel, nici un avion care sa ne duca din Kuala Lumpur in Singapore... Noroc cu prietenul Booking, unde gasesti totul si rezolvi acest gen de probleme imediat. In cateva ore am rezervat totul si pe 5 martie am plecat catre o noua aventura.
In Kuala Lumpur am ajuns de dimineata dupa vreo 13 ore jumate de zbor si doua ore de escala, cu un fus orar de + 8 ore fata de Italia... Din aeroport sunt foarte organizati cu taxi, tren Express catre statia KL Sentral sau un tren care costa mai putin decat Expressul, dar se opreste in mai multe statii. Imediat in aeroport trebuie sa schimbi bani, dar nu foarte multi, maxim 100€, schimbul nu este convenabil ca in oras. Noi am luat trenul Express si din KL Sentral am luat metroul pana la statia cea mai apropiata de hotelul nostru.
Am dormit 5 nopti in Kuala Lumpur si am luat un apartament in centrul orasului. Practic era un turn de vreo 23 de etaje numai cu apartamente, cu piscina la ultimul etaj. In pret era inclus si micul dejun.
Detaliile le gasiti aici, pentru cei interesati. Noua apartamentul ne-a placut foarte mult, era spatios, avea bucatarie utilata cu absolut tot ce aveai nevoie, masina de spalat, fier de calcat, masa de calcat, totul era extrem de curat si pus la punct.

Impresii generale despre Kuala Lumpur... in primul rand, noua oamenii ni s-au parut foarte primitori. De fiecare data cand eram oarecum pierduti si stateam in mijlocul strazii cu o harta in mana se apropia cineva sa intrebe unde vrem sa mergem si ne ajuta. Ca si servicii, totul este extrem de lent, poate din cauza caldurii...ca si in Maldive, ei au ritm foarte lent, comanzi o cafea si o primesti cu calm in zece minute. Mancarea noua nu ne-a placut si am fost foarte multumiti ca am avut bucatarie la dispozitie, in felul acesta ne-am cumparat din piata o gramada de fructe care erau superrrr si uneori ne-am luat din supermarket un pui la rotisor si o salata. Noi in general nu suntem mari amatori de mancare asiatica, eu nu mai puteam suporta nici macar acel miros de mancare.
Un lucru care nu mi-a placut deloc nici in Malaezia, nici in Singapore, este faptul ca tin peste tot aerul conditionat la maxim...deci in permanenta trebuie sa ai in geanta un bluzon si o esarfa. Afara este foarte cald si o umiditate de innebunesti si inauntru este un frig de moarte.
Azi va voi arata cateva fotografii cu atractiile principale ale capitalei maleze: Petronas Twin Towers si Menara Kuala Lumpur.

Petronas Twin Towers
Construite de catre arhitectul argentinian Cesar Pelli intre 1995 si 1998, aceste turnuri au devenit simbolul progresului economic din Malaezia. Cladirile au fost proiectate folosind cele mai avansate tehnologii, care a permis construirea unui pod - Skybridge - la 171 de metri - etajul 41 - 42 - deasupra solului care unesc cele doar turnuri. Au 32.000 de ferestre si cate 29 de lifturi in fiecare turn. Turnurile au 88 de etaje. La parterul turnurilor este un enorm centru comercial, un acvariu si in spatele lor un parc cu fantani arteziene.
Biletele pentru a vizita turnurile le-am cumparat online inainte de plecare. Pretul unui bilet este de 80 RM, adica cam 20€. Poti alege online ziua si ora. Se viziteaza Skybridge si apoi se urca pana la etajul 86.

Skybridge

Menara Kuala Lumpur sau Turnul Televiziunii are o inaltime de 421 m si eu zic ca iti ofera o priveliste asupra capitalei mult mai ok decat din turnurile Petronas, poti face poze mai frumoase mai ales fiind in aer liber, fara ferestre care sa reflecte. Biletele le-am cumparat direct la fata locului, din pacate vremea era destul de inchisa si fotografiile au iesit cam aiurea. Noi am mers seara, pentru ca voiam sa vedem orasul luminat. Inauntrul turnului este si un restaurant panoramic, pretul este cam piperat si din cate am auzit nu se mananca prea bine, deci noi am zis pas.

Cam atat pentru azi, voi reveni cu fotrografii noi si alte atractii ale capitalei Kuala Lumpur.