lunedì 18 novembre 2013

Week-end in Bucharest!

RO Asa cumva spuneam acum cateva saptamani, in octombrie am petrecut un week end in Bucuresti. Am fost intr-un grup ceva mai mare, 11 persoane, dintre care 4 romani si 7 italieni. Prietenii italieni nu mai fusesera in Romania, asa ca eu impreuna cu prietenele mele din Romania am incerca sa concentram in doua zile ceea ce era de vazut in Bucuresti.

IT Come vi raccontavo qualche settimana fa, ad ottobre siamo stati a Bucarest per un week-end. Eravamo un gruppo di 11 persone composto da 4 romeni e 7 italiani. Per gli amici italiani era la prima volta in Romania. Abbiamo provato a fare vedere il più possibile in questi pochi giorni.

RO Am ajuns in Bucuresti vinerea seara cu un zbor din Verona, cu Wizzair... Zborul cu low cost...ca de obicei, lumea se impinge, fuge sa prinda un loc, aplauda si uneori se cearta. Ma rog, avand in vedere pretul extrem de scazut al biletului, este suportabil, deci nu ma plang.
Noi ne-am inchiriat o masina cu 7 locuri, din Craiova urmand sa vina cu o masina de 5 locuri prietenii romani si in acest fel avand la dispozitie locuri suficiente pentru 11 persoane. Voiam sa evit taxiurile in Bucuresti, pentru ca din pacate foarte multi incearca sa faca ei pretul, mai ales cand au de-a face cu straini...si chiar nu aveam chef de certuri si nervi. Masina am rezervat-o online de la o firma care se numeste KlassWagen. Au fost punctuali, seriosi, am platit pentru doua zile 144€ cu asigurare de responsabilitate zero inclusa si tariful extra datorita faptului ca eram de fiecare data in afara orelor de lucru. Nu voiam emotii la cum se conduce prin Bucuresti, de aceea chiar nu ne-am uitat la acei 20 € de asigurare in plus.
Ne-am cazat la Hotel Christina, aproape de piata Romana. Am mai fost acum un an in acest hotel, deci mergeam la sigur, stiam ca este nu foarte mare, au camere super curate si sunt foarte amabili.
Hotelul este extrem de dragut, este totul realizat in patru culori, fiecare camera avand culoarea ei. Noi am avut culoarea mov :)

IT Siamo arrivati a Bucarest il venerdì sera con volo low cost Wizzair, preso una macchina a noleggio e ci siamo recati in hotel.
L'hotel Christina adiacente al centro, èun hotel quattro stelle, con poche camere, ma molto bello, pulito e confortevole.
Le stanze sono ammobiliate e addobbate in stile moderno e ogni camera ha un suo colore caratteristico. Noi abbiamo ricevuto la stanza viola.

RO In prima seara am avut rezervare in centrul vechi la Caru' cu bere. Cred ca este foarte frumos acest restaurant, cladirea imi place mult si atmosfera este perfecta pentru turisti. Prietenilor nostri straini le-a placut extrem de mult si ne-am distrat foarte bine. Preturile nu mi se pare deloc exagerate avand in vedere faptul ca oricum este cea mai veche berarie din Bucuresti. Evident, am incercat ciolanul si berea care chiar a avut succes :)

IT A cena ci siamo recati in un locale caratteristico che è anche la birreria più antica di Bucarest. L'ambiente e la cucina tradizionale sono state apprezzate oltre ogni aspettativa. Tra i vari assaggi di cucina locale, ottimo lo stinco e la birra di produzione propria.

RO A doua zi inca de dimineata am luat la picior centrul vechi, calea Victoriei, am vizitat Ateneul Roman si apoi Palatul Parlamentului.

IT Il secondo giorno ci siamo recati a visitare il centro vecchio, l'Athené Romeno e il Palazzo del Parlamento.

RO La Palatul Parlamentului mai fusesem de vreo 2 ori, dar acum au facut mai multe tipuri de tururi, noi alegand turul complet cu panoramica orasului de la etajul 8 si subsol. Ce sa zic....ca de obicei, extrem de dezorganizati si prost educati...pacat. Em am rugat-o pe prietena mea Valentina sa se ocupe de rezervari si sa ceara ghid in italiana sau germana...evident, a sunat cu doua saptamani inainte, de fiecare data i-au zis sa sune in alta zi, de fiecare data i-au zis ca nu se poate italiana, ca se poate germana, apoi nici germana...apoi ca nu se poate nici la nu stiu ce ora...innebunise!!!! Si eu alaturi de ea :))) Pana la urma am luat ghid in romana si am zis ca eu si sotul Valentinei vom traduce cat putem...
Pretul biletului 45ron pentru tur complet. Taxa fotografiere 10ron. turul dureaza cam o ora jumatatate spre doua ore.
Domnisoara ghid era extrem de artagoasa ca sa nu mai vorbesc de tipa care ne insotea cu liftul la etajul 8...i-as fi dat cu drag cu geanta in cap. Nu inteleg de ce pun in contact direct cu turistii aceste personaje...artagoase, prost crescute si cu un comportament dus la nesimtire...

IT L'entrata con guida al Palazzo del Parlamento costa ca. 10€. Purtroppo per gruppi più piccoli la guida italiana non è disponibile, ma ci siamo adattati. La visita dura circa 2 ore con i vari saloni e visita panoramica sul tetto.

RO Tot sambata dupa amiaza am facut un mic tur in Afi Palace. Seara am fost la cina la Ceanu' Crapat. Citisem multe recensii pe Tripadvisor si am zis sa incercam. Sincera sa fiu nu mi-a placut in mod deosebit. Extrem de mult fum, deasupra salii noastre era o nunta, deci galagie. Cu scuza nuntii si lipsei personalului nu serveau multe dintre mancarurile din meniu... sarmalele foarte bune!

IT La sera ci siamo recati in un altro ristorante tipico, dove abbiamo potuto apprezzare delle ottime "sarmale" (involtini di verza ripieni di macinato, cipolle e riso).

RO Dupa cina ne-am organizat seara de discoteca :P. Nu sunt o mare fana a discotecilor, cred ca nu mai mersesem intr-o discoteca de ani de zile. Aici, in orasul unde locuiesc eu, viata de noapte este cam inexistenta, totul este extrem de linistit, ceea ce personal imi place. Dar uneori, cand sunt intr-un loc cu o viata de noapte mult mai activa...de ce nu???Asadar am ales sa mergem in Bamboo club. Niciunul dintre noi nu mai fusese, deci prima experienta pentru toti :) Clubul arata bine, muzica mi-a placut mult, spectacolul la fel. Preturile sunt peste nivelul unei persoane medii din Romania. Noi am luat o masa si pretul acesteia este de minim 2 sticle premium...Cea mai ieftina sticla premium este 400 ron...deci masa costa practic 800ron. Intrarea in club in acea seara era gratis, si pentru a lasa haina in garderoba, costa 5 ron.
Noua ne-a placut si ne-am simtit bine.

IT La serata è proseguita per le vie di Bucarest piene disco pub e in fine in una delle discoteche più in: Bamboo Club.
L'entrata è gratis e si consiglia di prenotare un tavolo che costa minimo due bottiglie premium tipo gin, whiskey, champagne. Il prezzo minimo di una bottiglia premium è di ca. 100€. Noi ci siamo divertiti molto bene, la musica è stata molto bella e anche lo spettacolo.

RO Duminica ne-am mai plimbat prin centru, prietenii nostri cerand sa ne reintoarcem la Caru' cu bere pentru o ciorbita :) asa ca am manca cate o ciorba si apoi ne-am indreptat catre Muzeul satului unde se tinea un eveniment cu ocazia Sfantului Dumitru. Asa ca am avut ocazia sa ne cumparam diferite lucruri artizanale de la taranii prezenti la acel mic targ. Oua incondeiate, masti din nordul tarii, oale de lut, dar si produse gastronomice.

IT L'ultimo giorno ci siamo recati al museo del contadino, dove si possono trovare tutte le case e gli ambienti antichi delle varie provincie rumene. Abbiamo la fortuna che in quella giornata erano presenti anche tanti contadini e artigiani che proponevano i loro prodotti caserecci.

RO Cam astea au fost aventurile nostre in Bucuresti. Fara incidente, fara probleme deosebite. Ne-am distrat si cu siguranta vom repeta experienta pentru un week-end.

IT Questo è stato il nostro wee-end in Bucarest. Ci siamo divertiti molto e sicuramente ritorneremmo per un altro fine settimana.